Jul..redan??

Jag har lyssnat endast på julmusik i några dagar och idag kunde vi inte hålla oss...vi har bakat pepparkakor för första gången i år! Det var supermysigt och Vilton var inte så galen i degen som hans syster var i den åldern. Han fick vara med en stund och sen var det läggdags så fortsatte jag och Madicken på egen hand!

Vilton är lite sjuk. Han har hosta och astmabesvär så jag hoppas det inte är grissjukan!!! Nej det är det nog inte för han lät lite bättre ikväll men jag är ändå nervös. Madicken vaccinerade sig i fredags och till Vilton har jag fått en tid på onsdag morgon.
Det är så konstigt det där för han har ju förkyldningsastma och ganska grova besvär dessutom men hans läkare har inte kallat honom till vaccination för hon tycker inte han är i en riskgrupp men andra barn jag känner som oxå har förkyldningsastma och är små varav en är ännu yngre än Vilton blev kallade för några veckor sen. Deras läkare tycker ABSOLUT att dom är i en riskgrupp. Jävligt konstigt! Jag menar, tycker inte alla läkare samma så bör dom väl inte ta några risker. Man kan ju inte chansa på att han inte riskerar att bli väldigt sjuk om han skulle drabbas. Det är ju inte konstigt att man oroar sig då...sjukt system!!


Ungar som älskar varann!!


Det kan vara tungt att baka..


Lite gott var det med deg, han tugga lite sen spotta han ut




Nu gnäller Vilton för andra gången ikväll så det här kanske inte blir en sån natt man önskar sig men det är väl smällar man får ta ibland.

Tjing tjong luftballong!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0